Ми вже говорили про те, як правильно скласти резюме. Далі – кілька рекомендацій, які, ми сподіваємося, допоможуть вам підготуватися до співбесіди з потенційним роботодавцем:


1. Чітко визначте мету: чим ви хочете займатися, яку роботу шукаєте, що для вас дійсно важливо, а без чого можна обійтися. Визначте для себе мінімальний розмір заробітної плати, про це Вас точно запитають.
2. Отримуйте задоволення від процесу. Знайомтесь з людьми, компаніями та функціоналом, спілкуйтеся, відповідайте на питання, які вам раніше не задавали. Не варто розраховувати, що після першої ж співбесіди вам запропонують «найкращу роботу в світі». Але набудете досвід. Недарма ж на співбесіди радять ходити навіть тим, хто свою роботу міняти не збирається, – просто, щоб тримати себе в тонусі.

3. Зберіть інформацію. Непогано перед співбесідою дізнатися хоч що-небудь про компанію, в яку вас запросили. І HR-у приємно, і вам плюс.
4. Продумайте заздалегідь питання до роботодавця. Питання повинні бути  серйозними – цікавтеся корпоративною культурою, уточнюйте посадові обов’язки, умови роботи, наявність і зміст соцпакета і т.д. Не забувайте, що не тільки Вас вибирають, але і Ви вибираєте і тому маєте право на інформацію.

5. Перевірте свій годинник. Спізнюватися погано в принципі. А на співбесіду – тим більше. Прийдіть трохи раніше і використовуйте час з користю – придивіться до офісу, співробітників, прислухайтеся до розмов. Збирайте інформацію 🙂

6. Переодягніться. Вираз «зустрічають по одягу» ніхто не відміняв. Тут ще нікому не відомо, який Ви професіонал, і говорити «нехай мене приймають таким, який я є» ще рано. Тому не намагайтеся вразити своїм зовнішнім виглядом. Одягніться нейтрально: наприклад, для більшості офісів цілком підійде business-casual. А час показати себе у Вас ще буде.
7. “Добре, або нічого”. Нікого не сваріть. Говорити погано про своїх попередніх босів, компанії, співробітників і обов’язки вважається поганим тоном. До того ж, співрозмовник автоматично спроєктує вашу поведінку на себе і свою компанію, а ніхто не хоче, щоб про нього говорили негативно.
8. Не тисніть на жалість. Не намагайтеся розжалобити співрозмовника історіями про те, як вам потрібна ця робота і як у вас не склалося життя. По-перше, особливо це нікого не цікавить. А по-друге, набагато приємніше мати справу з позитивними людьми. 

9. Будьте максимально відкриті, щирі й природні. Не намагайтеся грати і підлаштовуватися. Ви маєте справу з людьми, для яких спілкування з претендентами – це постійна робота. Вони зможуть вивести вас на чисту воду так, що ви цього навіть не помітите.
Успіхів!