Отже, перший крок у пошуку роботи – створення резюме. Вважайте, що це – ваше друге «Я». Його завдання – бути поміченим в загальній масі і справити позитивне перше враження. Ось кілька рекомендацій з написання цього важливого документа.

 Спочатку, необхідно визначитися, чим саме ви хотіли б займатися, яка сфера діяльності цікава. І складати резюме, вказуючи конкретний досвід. Якщо ви готові розглядати пропозиції в різних сферах, то бажано скласти кілька резюме – по одному на кожну бажану позицію. Це підвищить ймовірність того, що на вас звернуть увагу.

Структура резюме:

Основна інформація. У цій частині необхідно вказати ПІБ, дату народження і контактну інформацію. Також тут розміщується фотографія. Підійдіть серйозно до її вибору – не варто розміщувати фото в спортивному костюмі з улюбленого фітнес-клубу (тільки якщо ви не шукаєте позицію тренера, наприклад). Ну і, звичайно, є небезпека того, що ваше резюме буде оцінено суб’єктивно вже по фотографії – вона може просто не сподобатися.

Освіта. Тут все просто – вказуємо навчальні заклади, в яких здобули базову освіту і спеціальність. А також додаткову освіту (тренінги, курси тощо), якщо знання та навички, отримані на них, вигідніше підкреслять ваші якості як фахівця. 

Професійний досвід. У цій частині резюме вказуються місця роботи і функціонал в зворотному хронологічному порядку (тобто першим в списку розташовується сьогоднішня компанія-роботодавець).
Описуючи функціонал, намагайтеся вказувати конкретні функції, які виконувалися. Якщо в кількох компаніях Ви займалися практично одним і тим же – краще перефразуйте, а не копіюйте один і той же текст. Не має необхідності вказувати весь перелік компаній, в яких ви працювали. Виберіть той досвід, який дійсно необхідний для бажаної вакансії. 

Додаткова інформація. Тут вказуємо знання іноземних мов, комп’ютерну грамотність, особисті якості, хобі та захоплення.


Оформлення (візуалізація): 

• Резюме повинно мати чітку структуру, бути лаконічним.

• Максимальний розмір резюме – 2 сторінки. 

• Шрифти бажано вибирати стандартні (Arial, Verdana і т.д.). Жирним шрифтом виділяйте тільки найважливіше. 

• Не використовуйте багато різних варіантів розмірів і видів шрифтів – це ускладнює сприйняття. 

Важливо: 

• Будьте готові до будь-яких питань з кожного пункту резюме. Якщо в чомусь не впевнені – не пишіть взагалі. 

• Якщо ви вказуєте когось, хто може дати рекомендації, подумайте, чи дійсно ця людина може рекомендувати вас тільки з позитивного боку.